Researchers have found that there is not just a correlation between
low self-esteem and materialism, but also a causal relationship
where low self-esteem INCREASES materialism and materialism can
CREATE low self-esteem. They also found that as an individual's
self-esteem increases, their interest in materialism decreases.
In a study primarily focused on how this relationship effects
children and adolescents, Lan Nguyen Chaplin (University of
Illinois Urbana-Champaign) and Deborah Roedder John (University of
Minnesota) found that even a simple gesture to raise self-esteem
dramatically decreased materialism.
"By the time children reach early adolescence and experience a
decline in self-esteem, the stage is set for the use of material
possessions as a coping strategy for feelings of low self-worth".
The paradox that findings such as these bring up, is that
consumerism is good for the economy in the short run, but bad for
the individual in the long run, especially for young people.
Most of us want more income so we can consume more stuff. However,
several separate studies show that as societies become richer,
they do not become happier. Statistically people have more
material possessions and money than they did fifty years ago, but
they are actually less happy. In fact, the wealthiest countries
have more depression, alcoholism and more crime than they did fifty
years ago and yet we have more material goods to purchase than ever
before. This paradox is true of Britain, the United States,
Australia, continental Europe and Japan.
The real reason people want whatever is currently "hot" or "in
style" is because they believe it will contribute towards their
satisfaction and happiness in life. The word "believe" is the key
here. People believe that buying more and more things, especially
name brand clothes and cars, will make them happy, when in fact
research has shown time and time again that this simply isn't the
case.
The point here is if you believe that when you get enough "stuff"
you will be happy, you are setting yourself up to be very
disappointed. So instead why not be happy NOW? That's right! Cut
out the middleman (all that stuff you think will make you happy when
you get it) and just be happy NOW. A radical idea, wouldn't you say?
Today will bring you a new awareness, a lesson or a manifestation
that you are making progress - IF YOU LOOK FOR IT! No matter how
large or small, please record it in your Evidence Journal. It will
only take a few moments and will AUTOMATICALLY put you in the Flow.
Truly Caring for Your Success!
Dr. Robert Anthony
내가 아는 사람 중에 엄청난 영화사를 사돈으로 가지고 있고 아들은 방송국에서 아주 잘 나가는 이가 한사람 있다. 그 자신은 건설에 종사하면서 정치를 한답시고 온 전신을 명품으로 휘 감고 벤츠를 몰고 다닌다. 생긴 모습도도널드 트럼프처럼 아주 정력적으로 생겼다. 사무실을 아주 자주 오는 편이다. 물론 아무런 거래 관계는 없다. 그냥 그렇게 와서 손톱도 깍고 홀로 떠들고 혼자 놀다간 또 그냥 돌아 간다. 여직원들과도 농담을 할정도다.어느 날은 "어이 김사장 어쩜그렇게 드나들면서얘들한테 아이스크림 하나 안사오나"했더니. "아 내가 돈이 어디 있나요"했다.
이 사람이 사무실에 올 때는 옷 구두 향수 시계 그 어느 하나라도 세계 일류 명품이 아닌 건 없다. 그네 얘들 며느리들이 해외에 다녀 오면서 사온 것이라 한다. 올 때마다 빼먹지도 잊지도 않고 하는 한마디는"그래요 이게 진짜 세계 제일의 명품인 데 왜 다른 사람들은거들 떠보지도 않지요"
미네소타와 일리노이즈에 있는 두개의 대학이 "물질과 자기존중의 상호관계"란 과제를 공동조사 했는 데 자기 존중이 낮을수록 물질에 대한 집착이 높았다고한다. 자기존중이 낮을수록 물질에대한 집착이 지대하고, 물질을 우선하는 사람들일수록 자기존중 자존감이 거의 없었다고 한다. 자기존중이 높을수록 물질에대한 관심이 현저하게 줄어들었다고 한다
특히 이들이 집중적으로 관심을 둔 과정이 어린시절과 사춘기였었는 데 어린이가 사춘기에 도달하는 것은 아주 빨라지고사춘기에 도달하면서부터 이들은 자기가치 자신감 자기정체를 발휘하고 드러내는 수단으로 물질의 소유라는단계로 급격히바꿔진다고 한다. 10대와 20대의 소비가 사회 경제에 지대한 영향을 미치는 이유가 여기에 있다고 한다. 사회적으론 권장할만하나 장기적으로 개인의 안목에서 보면 참 불행한 사실이란 것이다, 특히 요즈음의 젊른 세대들에겐 독소요인으로 작용할만큼 그 피해가 심각하다고
모든 사람들이 행복하기 위해 더 많은 돈물질을 위해 수많ㅇ는 수단방법ㅜ독들을 동원한다. 그러나 다른 많은조사들에 따르면 더 많은 물질이 더 많은 행복을 가져온 건 '절대로' 아니었다고 한다. 실제로 더 많은 부를 느끼고 누리는 영국 미국 호주 유럽대륙이 더 많은 범죄알콜중독절망들이 지난 50년에 비해 현저하게 증가되었다는 사실이다.
사람들은 더 많은 물질돈을 탐하는 것은 "시대의 유행""최첨단"을 따라잡고유지하고특출하기 위해 절대로 필요로한 것이라고 철석같이 "믿는다." 바로 이 단어 심경마음신념생각상상 "믿는다"가 주범이다. 그들은 더좋은명품 더비싼것 더첨단의것 더최고의것 더최근의것 더많은것이 그들의 가치를 높이고 그들의행복을 높인다고 그처럼 확실히 "믿는다" 그리고자신을 그 원칙에 신념에 불변요지부동으로 묶어 놓고 있다.
부자와행복 행복과만족은 "믿는다"를 바꾸고수정하고변경하고전환하고개선하고.. 바로 그 순간 불같이 확 나타 난다.